Σάββατο 13 Απριλίου 2013

«Ψηφιακή διαθήκη» προσφέρει η Google


Τι θα γίνουν μετά τον θάνατο κάποιου όλα αυτά τα ψηφιακά δεδομένα που έχει δημιουργήσει, αναρτήσει και αποθηκεύσει στους διάφορους λογαριασμούς του; 

Η Google έρχεται πλέον να διευκολύνει την απάντηση, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να προγραμματίσουν ένα είδος «ψηφιακής διαθήκης», αποφασίζοντας εκ των προτέρων για την τύχη των δεδομένων τους (εγγράφων, φωτογραφιών, βίντεο κ.α.), είτε όταν πεθάνουν πραγματικά, είτε όταν πεθάνουν ψηφιακά (δηλαδή για οποιοδήποτε λόγο επιλέξουν να διακόψουν την online «ζωή» τους).

Στο πλαίσιο της νέας υπηρεσίας Inactive Account Manager («Διαχείριση Αδρανούς Λογαριασμού»), οι χρήστες θα μπορούν να διαλέξουν αν θα διαγραφούν οριστικά τα δεδομένα τους, αφού περάσει ένα ορισμένο χρονικό διάστημα μετά το θάνατό τους, ή αν θα τα «κληροδοτήσουν» σε συγκεκριμένους ανθρώπους, στην κατοχή των οποίων πλέον αυτά θα περάσουν. 

Τα στοιχεία αυτά, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο, μπορούν να αφορούν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε λογαριασμούς της Google (Gmail), είτε άλλες υπηρεσίες της εταιρείας όπως το κοινωνικό δίκτυο Google Plus, η υπηρεσία ιστολογίων Blogger, αποθήκευσης δεδομένων Google Drive και άλλες (Picassa, Google Voice, YouTube).

Όλο και περισσότεροι χρήστες αναρτούν ή αποθηκεύουν περιεχόμενο που τους αφορά, στα κοινωνικά δίκτυα ή στο υπολογιστικό «νέφος». 

Η πρωτοβουλία της Google έρχεται μετά από ανησυχίες, που όλο και συχνότερα εκφράζουν πλέον διάφοροι χρήστες και οργανώσεις χρηστών γι' αυτό το ευαίσθητο ζήτημα. 

«Ελπίζουμε ότι αυτή η νέα υπηρεσία θα σας επιτρέψει να σχεδιάσετε την ψηφιακή μεταθανάτια ζωή σας με τρόπο που θα προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα και την ασφάλειά τους - και θα κάνει πιο εύκολη τη ζωή των αγαπημένων σας, αφού εσείς θα έχετε πια φύγει», αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιό της.

Η διαγραφή των δεδομένων μπορεί να γίνει τρεις, έξι, εννέα ή 12 μήνες μετά το θάνατο κάποιου (ή απλώς μετά την εθελούσια εγκατάλειψη της online ζωής του και την απόσυρσή του από τα ψηφιακά εγκόσμια πράγματα, ενόσω ο ίδιος θα συνεχίσει να ζει). 

Εναλλακτικά, η εταιρεία θα στείλει σε όσους έχουν οριστεί ρητά ως «κληρονόμοι», ένα μέρος ή το σύνολο των δεδομένων του θανόντος.

Στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται καν να ενημερωθεί η Google για τον θάνατο κάποιου χρήστη. 

Απλώς αυτός έχει εκ των προτέρων επιλέξει μέσω του Inactive Account Manager το χρονικό διάστημα αδράνειας των λογαριασμών του (3, 6, 9, 12 μήνες), μετά το οποίο η εταιρία, όπως θα έχει ήδη ενημερωθεί, είτε θα διαγράψει τα ψηφιακά δεδομένα του θανόντος, είτε θα τα μεταβιβάσει στους προεπιλεγμένους οικείους του (έως δέκα).

Το ζήτημα της μεταθανάτιας χρήστης των ψηφιακών δεδομένων απασχολεί και άλλες εταιρίες. Ήδη, για παράδειγμα, το Facebook παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να «απαθανατίσουν» κάποιον λογαριασμό τους, αφού θα έχουν πεθάνει. 

Επίσης υπάρχουν εφαρμογές, όπως η Ifidie, που επιτρέπουν σε κάποιον να έχει λάβει τα μέτρα του, ώστε όταν πια θα έχει πεθάνει, ειδικά μηνύματα να σταλούν στους φίλους του στο Facebook. 

Μια άλλα εφαρμογή στο Twitter, η LivesOn, επιτρέπει στον χρήστη να στέλνει μηνύματα (tweets) και μετά το θάνατό του. 

Το ζήτημα της «ψηφιακής» κληρονομιάς των περιεχομένων των online λογαριασμών είναι ένα νέο νομικό ζήτημα και δεν υπάρχουν σχετικές ή σαφείς νομοθεσίες στις περισσότερες χώρες, με συνέπεια να παρατηρούνται επιπλοκές και νομικές διαμάχες μεταξύ συγγενών ή άλλων οικείων που επιδιώκουν πρόσβαση στα δεδομένα του θανόντος. 

Πηγή: www.tanea.gr

Πρόγραμμα... υιοθεσίας νέων επιχειρήσεων από παλαιότερες




Οι υιοθεσίες νέων επιχειρήσεων είναι μια καινούρια ιδέα που το επόμενο διάστημα θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά και στην Ελλάδα.
Ο λόγος; Απλός. Για παράδειγμα ο επιχειρηματίας "Χ" είναι 27 ετών. Η επιχείρησή του, που ιδρύθηκε πριν από έναν χρόνο, αντιμετωπίζει προβλήματα, που -λόγω και της απειρίας του νεαρού επιχειρηματία- απειλούν τη βιωσιμότητά της. Ο επιχειρηματίας "Ζ" είναι 62 κι έχοντας ήδη αποτύχει αρκετές φορές πριν πετύχει, διαθέτει πλέον την εμπειρία και τα εξειδικευμένα στελέχη για να βοηθήσει τον νεαρό συνάδελφό του να βγει μόνος του από το τούνελ. Πώς; Υιοθετώντας την επιχείρησή του!
Οι υιοθεσίες νέων επιχειρήσεων από παλαιότερες αναμένεται να ξεκινήσουν πριν από το καλοκαίρι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας "SEVE Next Generation", που έχει δρομολογήσει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
Πώς θα λειτουργεί το σύστημα των υιοθεσιών; Στο πλαίσιο του Δικτύου Εξωστρεφούς Νεανικής Επιχειρηματικότητας "Sevenagers", που δημιουργεί ο ΣΕΒΕ. "Στην ουσία, μια νέα επιχείρηση που χρειάζεται βοήθεια και είναι μέλος του Δικτύου υιοθετείται από μια παλαιότερη επιχείρηση-μέλος του ΣΕΒΕ, που της διαθέτει την εμπειρία των στελεχών της. Το ενδιαφέρον από πλευράς των επιχειρήσεων-μελών του ΣΕΒΕ είναι ήδη πάρα πολύ έντονο και σχεδόν όλες οι μεγάλες έχουν δημιουργήσει λίστες με τα εξειδικευμένα στελέχη τους ανά τομέα, ώστε να μπορούν να βοηθήσουν άμεσα τους νέους επιχειρηματίες", δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συντονιστής της ομάδας SEVE Next Generation και εντεταλμένος σύμβουλος του ΣΕΒΕ, Χρήστος Παπανικολάου.

Εξαγωγικά Open Coffee και επιχειρηματικός εθελοντισμός

Οι υιοθεσίες επιχειρήσεων δεν είναι όμως η μόνη πρωτοποριακή υπηρεσία, που θα προσφέρει στους νέους επιχειρηματίες ο ΣΕΒΕ: το δίκτυο "Sevenagers", για το οποίο έχουν ήδη γίνει 120 προεγγραφές νέων, στην πλειοψηφία τους 30-35 ετών, που είτε είναι δυνάμει επιχειρηματίες είτε διοικούν οικογενειακές επιχειρήσεις, θα προσφέρει στους νέους και εκπαίδευση, αλλά όχι τυπικού χαρακτήρα.
Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε ο κ.Παπανικολάου, οι επιχειρηματίες-μέλη του ΣΕΒΕ, «που έχουν στο ενεργητικό τους τόσο 'success stories' (σ.σ. ιστορίες επιτυχίας), όσο και 'failure stories' (σ.σ. ιστορίας αποτυχίας) είναι έτοιμοι να δώσουν τα 'φώτα' τους στους νέους, αλλά με πολύ πρακτικές συμβουλές».
Στην ουσία θα διοργανώνονται πολλές διαδραστικές συζητήσεις, τύπου "open export coffee", στη διάρκεια των οποίων ο κεντρικός ομιλητής δεν θα κάνει απλά μια ομιλία, αλλά θα απαντά και σε ερωτήσεις για πρακτικά θέματα, όπως, π.χ., τα καθημερινά προβλήματα στα τελωνεία.
Παράλληλα, πρόσθεσε ο κ.Παπανικολάου, «θα διοργανώνονται web seminars (σ.σ. διαδικτυακά σεμινάρια), με ομιλητές προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους εταιρειών (CEO), οι οποίοι διδάσκουν international business (σ.σ. διεθνείς επιχειρήσεις) στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ήδη υπάρχει πάρα πολύ μεγάλος εθελοντισμός από πλευράς των CEOs να συμμετάσχουν στα web seminars. Τόσο τα open export coffees, όσο και τα web seminars, θα ξεκινήσουν πριν από το καλοκαίρι».
Επίσης, στο πλαίσιο της ίδιας πρωτοβουλίας οι επιχειρήσεις-μέλη του ΣΕΒΕ θα προσφέρουν κάθε χρόνο θέσεις μαθητείας έξι μηνών -που υπό προϋποθέσεις θα μπορούν να μετατραπούν σε θέσεις εργασίας- σε αριστούχους ΤΕΙ και πανεπιστημίων.

Venture capital και νεοφυείς επιχειρήσεις

Πέραν της εκπαίδευσης-μαθητείας και των υιοθεσιών, η πρωτοβουλία "SEVE Next Generation" έχει άλλους δύο πυλώνες, οι οποίοι όμως θα αναπτυχθούν πιο μακροπρόθεσμα και αφορούν αντίστοιχα τα κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών ("venture capital") και την ανάπτυξη νεοφυών επιχειρήσεων ("start up") στη βάση προτάσεων νέων επιχειρηματιών, οι οποίες θα πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύονται από επιχειρησιακό σχέδιο και να έχουν έτοιμο το πρωτότυπο προϊόν, που θα κριθεί βιώσιμο.

Τι χρειάζεται για να γίνω μέλος του δικτύου "Sevenagers";

Η συνδρομή για τη συμμετοχή ενός νέου επιχειρηματία στο δίκτυο "Sevenagers" του ΣΕΒΕ είναι 70 ευρώ/χρόνο για όσους δεν είναι μέλη του ΣΕΒΕ και στα 50 ευρώ/χρόνο για τα μέλη. Η νέα πρωτοβουλία του ΣΕΒΕ παρουσιάζεται επισήμως σήμερα Σάββατο, στο πλαίσιο εκδήλωσης με τίτλο "Δημιουργώντας εξαγωγικές δικτυώσεις", που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου- έκθεσης "Money Show", στη Θεσσαλονίκη.


Πηγή: www.iefimerida.gr